Področje: tehniške vede
Šola: ŠCV, Elektro in računalniška šola
Avtorji: Mitja Miklav, Tomaž Pačnik, Marko Watzak
Mentorji: Nedeljko Grabant
Nagrade: Naloga je prejela na regijskem tekmovanju Bronasto priznanje.
Naloga je prejela na državnem tekmovanju Bronasto priznanje.
Zelo so razširjeni ploski optični bralniki za digitalizacijo dokumentov. Toda kako je mogoče optično prebrati oz. skenirati tridimenzionalne (3D) predmete. Profesionalne naprave, ki se lahko uporabljajo za digitalizacijo predmetov, so zelo drage in niso dostopne za »navadne« ljudi. Vendar se je to spremenilo: računalniška znanstvenika dr. Simon Winkelbach in dr. Sven Molkenstruck, sodelavca Inštituta za robotiko in Inštituta za nadzorovanje procesov na tehnični univerzi v Braunschweigu, ter direktor Inštituta prof. Friederich M. Wahl so razvili posebno, preprosto ter poceni tehniko za lasersko skeniranje (http://www.david-laserscanner.com/). Poleg programske opreme DAVID sta potrebna samo še preprosta video kamera (npr. spletna kamera ali angl. Webcam) in linijski laser. Predmet optičnega branja damo v kot sobe ali pred dve stojali s točkasto podlago, ki sta pod pravim kotom (90°). Video kamero je treba usmeriti poti predmetu in z linijskim laserjem se ročno premikamo od zgoraj navzdol po predmetu in takoj s programom dobimo iz kamere 3D-podatke predmeta.
S kompletom “DAVID LASERSCANNER” želimo raziskovati način optičnega branja, omejitve ter težave in tehnike, povezane z optičnim branjem resničnih 3D-predmetov.
Cilj je pridobiti osnovna znanja in spretnosti, potrebne za razumevanje 3D-optičnega branja, ki vključuje:
– pridobitev 3D-geometrije predmetov s pomočjo 3D-optičnega branja,
– ustvarjanje 3D-predmeta iz neobdelanih podatkov,
– možnosti obdelovanja podatkov od prebranih 3D-predmetov za upodabljanje in uporabo v drugih programih.
V raziskovalni nalogi je opisan postopek optičnega branja, najboljši pogoji, namestitev potrebnih programskih orodij in uporaba le-teh. Primerjali bomo količino nastalih podatkov na osnovi 3D-optičnega branja in modeliranja z uporabo programa Blender (za 3D-modeliranje sta zanimiva spletna naslova http://www.blender.si/ in http://www.blender.org/).