Model pozitivnega razvoja učiteljic in učiteljev – preplet notranjih (motivacijskih, čustvenih in kognitivnih) in zunanjih (šolskih in sistemskih) virov med šolskim letom
V tem projektu sodelujemo v raziskavi, ki jo vodi Pedagoški inštitut v njem pa sodelujeta tudi Pedagoška in Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru. Cilj projekta je preučiti, kateri dejavniki na ravni učiteljice oz. učitelja, razreda in šole prispevajo k pozitivnim (zadovoljstvo z delom) in negativnim izidom (stres, zapuščanje poklica). Želi se preveriti, ali se ti dejavniki razlikujejo med učiteljicami in učitelji na različnih stopnjah kariere in kako se lahko dodatno podpre učiteljice in učitelje na začetku kariere. V raziskavi sodelujejo: Ana Cerar, Maja Glušič, Niko Hržica, Biserka Ledinšek, Alenka Meža, Primož Šajna, Kaja Turnšek, Klemen Zaponšek.
Koordinatorica raziskave je Biserka Ledinšek.
Pravični prehod na področju vzgoje in izobraževanja v SA-ŠA regiji
Projekt na področju vzgoje in izobraževanja pri prestrukturiranju premogovnega območja v Savinjsko-šaleški regiji, ki ga vodi Šolski center Velenje, predstavlja ključni korak v smeri uresničevanja ciljev Območnega načrta za pravični prehod Savinjsko-šaleške premogovne regije. V edinstvenem konzorciju 24 partnerjev, ki ga vodi Šolski center Velenje, s skupnimi napori želimo izboljšati izobraževalno okolje v regiji in zagotoviti, da bodo vse šole, od predšolskih ustanov do višjega šolstva, vključene v proces preobrazbe. Osredotočamo se na ukrepe: 1. Obogateno izvajanje kakovostnega in dostopnega učenja in 2. Uvajanje krožnih vsebin v vzgojno izobraževalni sistem. Vsebinsko bomo to uresničili preko treh vsebinskih stebrov: 1. Sobivanje (medgeneracijski dialog, lokalna skupnost, zelene in trajnostno); 2. Evolucija učenja (nove tehnologije in pristopi pri pouku, digitalizacija, inovacijska miselnost, interdisciplinarnost); 3. Podjetnost in karierna orientacija (razvoj talentov, spoznavanje poklicev, podjetniška miselnost in družbeni učinek).
Uresničila se bo razvojna potreba na področju razvoja človeških virov z nadgradnjo izobraževalnega sistema. Boljše usklajevanje med potrebami delodajalcev ter znanji in spretnostmi na trgu dela. Pomembna pa bo tudi obogatitev in krepitev ključnih kompetenc šolajočih se (predvsem kompetence podjetnosti, digitalne in trajno-stnih/zelenih kompetenc) in digitalna preobrazba šolskega prostora.
Projekt ima vizijo pravičnejše prihodnosti v vzgoji in izobraževanju za vse.
FAZ Jugend schreibt
V tem šolskem letu uvajamo projekt FAZ Jugend schreibt (Mladi pišejo za Frankfurter Allgemeine Zeitung), ki ga izvajamo v sodelovanju z Zavodom Discimus Lab Tržec in Mestno občino Celje. Dijaki v okviru projekta soustvarjajo vsebine za nemški časopis ter svoje prispevke objavljajo v rubriki Jugend schreibt. Ob tem dijaki razvijajo novinarske in raziskovalne veščine ter pridobivajo dragocene izkušnje na področju mednarodnega sodelovanja. Projekt jim hkrati ponuja nove priložnosti za jezikovno izpopolnjevanje in širjenje kulturnih obzorij.
Na šoli projekt koordinira Tanja Koželnik.
Akreditacija Erasmus 2021-2027, Erasmus+, KA1 – učna mobilnost posameznikov
Projekt je namenjen izvajanju mednarodne mobilnosti z opravljanjem praktičnega usposabljanja dijakov v podjetjih v tujini in mednarodne mobilnosti strokovnih delavcev Šolskega centra Velenje za dodatno strokovno usposabljanje v tujini. Opravljeno praktično usposabljanje dijakov v tujini bomo priznali kot sestavni del učnih obveznosti skladno z zahtevami učnih programov vsakega od udeležencev mobilnosti na podlagi ustrezne dokumentacije.
Načrtujemo, da se bo projektnih aktivnosti mednarodne mobilnosti v državah EU v šolskem letu 2025/2026 udeležilo vsaj 20 dijakov ERŠ in 2 učitelja ERŠ.
11 dijakov programa tehnik mehatronike se bo udeležilo PUD v tujini v Bragi na Portugalskem od 13. 9. do 4. 10. 2025.
Dijaki tehnika računalništva pa letos načrtujejo PUD v marcu/aprilu na Tenerife v Španiji.
Trajanje projekta: do 31. 8. 2026. Vodja projekta: Miran Papež.
Projekt EPAS in Eurošola
Dijaki ERŠ so vključeni v projekt EPAS že 10. jubilejno leto.
Naša naloga je urejen kotiček Evropske unije, ki se nahaja na levi pri vhodu v C stavbo. Postavljeno imamo tudi Facebook in Instagram profil za našo šolo, na kateri objavljamo sprotna obvestila iz EU, Evropske hiše … Prav tako nas čaka prireditev ob 9. maju, Dnevu Evrope, ko pripravimo medijsko podprto prireditev za dijake. Vsako leto se potrudimo narediti kaj novega in predstaviti dijakom našo zgodovino, ustroj in vrednote EU. S tem spodbujamo izgradnjo evropske identitete, kar je temeljni cilj projekta. Pri tem se povezujemo in sodelujemo s predmetom državljanske vzgoje in dijaki ambasadorji ŠCV.
Koordinatorica projekta na ERŠ je dr. Nataša Meh Peer, mentorici sta tudi Alenka Meža in Mojca Ošep.
Nacionalni projekt Rastem s knjigo
Dijaki ERŠ so že vrsto let vključeni v nacionalni projekt Rastem s knjigo za spodbujanje bralne kulture. Z njim skušamo srednješolce motivirati za branje kakovostnega in izvirnega mladinskega leposlovja slovenskih avtorjev ter jih spodbuditi k obiskovanju splošnih knjižnic.
Uradni začetek projekta »Rastem s knjigo SŠ« v šolskem letu 2025/2026 je januar/februar 2026. Dijaki bodo ob tem obiskali splošno knjižnico, kjer bodo prejeli predpisan mladinski roman Janje Vidmar: Koliko še?. Knjigo bodo dijaki prebrali kot obvezno branje, o temi, vsebini se bodo pogovarjali in razmišljali pri urah slovenščine, posamezne dele bodo osmislili na drugačen način, z ilustracijami, uprizoritvami … Morda nam letos ponovno uspe povabiti medse tudi pisateljico.
Koordinatorica projekta je Alenka Meža.
Projekt Beremo skupaj
Beremo skupaj je vseslovenski projekt knjižnic, ki spodbuja branje med mladimi. V letošnjem šolskem letu bo potekal med 8. septembrom (mednarodni dan pismenosti) in 12. oktobrom (zaključek Tedna otroka). Osrednja tema letošnjega Nacionalnega meseca skupnega branja je glasno branje in pripovedovanje. Izvajalec aktivnosti na ŠCV je naša šolska knjižnica. Učiteljice slovenščine v tem času spodbujamo dijake k branju, z njimi beremo (po razredih, včasih v prostorih knjižnice, zunaj v parku) literaturo, ki ni predpisana kot domače branje. Vsaka učiteljica bo po svoje poskusila uresničiti letošnje vodilo in ga tudi dokumentirati. Uvajamo fit pedagogiko in spodbujamo vse inovativne pristope.
Koordinatorica projekta je Alenka Meža.
Podjetniške ideje – Start up
V šolskem letu 2025/26 bomo pri spodbujanju podjetništva sodelovali s SAŠA inkubatorjem. Tudi tokrat bo poudarek na kreativnosti, podjetništvu in realizaciji idej. Pri sodelovanju z inkubatorjem se bomo fokusirali na Hackathone in Startup vikende. Cilj sodelovanja je, da se dijaki ukvarjajo z neposredno podjetniško prakso, kjer bodo v timu in na podlagi svojih znanj ter veščin izoblikovali lastne poslovne ideje. V SAŠA inkubatorju bodo našim dijakom na podjetniški poti pomagali tudi mentorji s svetovanjem in dijakom omogočili prostore za razvoj idej. V okviru interesnih dejavnosti za dijake 3. letnika bomo organizirali Podjetniške (Startup) dneve.
Koordinator aktivnosti na ERŠ je Islam Mušić.
Projekt v sklopu SPIRIT Slovenija: spodbujanje ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti med mladimi v letih 2023/2024
V šolskem letu 2025/26 bomo še naprej aktivno sodelovali v projektu spodbujanja ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti med mladimi, ki ga vsako leto razpiše SPIRIT Slovenija. V letošnjem šolskem letu bomo dvakrat izvedli eno od aktivnosti (Aktivnost B).
Izvajanje vikend aktivnosti za spodbujanje razvoja lastne ideje dijakov ali za reševaje izzivov podjetij ali drugih organizacij s strani dijakov: Start up vikend »Vikend idej in ustvarjalnosti za uspešno kariero«.
Izvajalci projekta: Islam Mušić, Roman Herlah
Termin izvajanja 1. 9. 2025 – 14. 11. 2025
Zdrava šola
V šolskem letu 2022/23 smo bili sprejeti v Slovensko mrežo zdravih šol. Z aktivnim delovanjem smo pričeli v šolskem letu 2023/24.
- NAČRT tima »zdrave šole« ERŠ vključuje naslednje dejavnosti v šolskem letu 2025/26:
- Na ERŠ si želimo biti »šola brez plastenk«, kar smo v preteklih dveh šolskih letih uresničili s postopno odpravo plastike v šoli, in sicer smo med drugim zamenjali plastične lončke s papirnatimi v kavnih avtomatih in vsakemu dijaku dali šolsko stekleničko za vodo.
- Naš cilj je tudi vzpodbujati zdravo obliko komuniciranja (zdravi odnosi – dobra volja – učni napredek) med dijaki, starši in učitelji.
- Prav tako je pomembno za boljše počutje tudi lepo urejeno in čisto delovno okolje; s tem namenom bomo nadaljevali s prenovitvijo učilnic .
- Da bi bili dijaki seznanjeni s pomembnostjo stalnega gibanja, vzdrževanja zdrave telesne teže in zdravega prehranjevanja, bomo v sodelovanju z učitelji športne vzgoje in z zunanjimi strokovnjaki pripravili ideje za zdrav življenjski slog (delavnice, krajša predavanja, obisk fitnesa, minuta za zdravje v učilnici …).
- Tradicionalno bomo pripravili in izvedli dejavnosti tradicionalnega slovenskega zajtrka, ekološke dneve v povezavi z interesnimi dejavnostmi.
- Dijake je potrebno spodbujati k ozaveščenosti o trajnostni mobilnosti – prihod v šolo z javnim prevozom, kolesom ali peš, s čimer pripomoremo k manjši onesnaženosti s CO2.
- Pomembno je, da se prijetno počutimo tudi učitelji, zato bomo skrbeli za dobre medsebojne odnose z različnimi družabnimi aktivnostmi (pikniki, praznovanje novega leta, kolesarjenje, odbojka …).
- V šolskem letu 2025/26 je rdeča nit preprečevanje medvrstniškega nasilja z geslom Za varno in vključujoče šolsko okolje, v katerem se učenci in dijaki počutijo V povezavi s tem projektom bomo člani »zdrave šole« na ERŠ izvedli tematske delavnice oz. pripravili učno gradivo, ki bo predstavljeno na razrednih urah v povezavi z razredniki in dijaki. Prav tako bomo s skupino za kakovost ERŠ ponovno pregledali rezultate ankete o počutju in varnosti dijakov na naši šoli (opravljena je bila v šolskem letu 2022/23, učitelj Simon Muha) in pripravili novo anketo ter ustrezno ukrepali z namenom dobrega počutja in občutka varnosti tako dijakov kot tudi zaposlenih.
- Odzvali se bomo na sprotne projekte in dejavnosti v povezavi z delom »zdrave šole«, kot so različni kongresi in izobraževanja.
- Ponovno bomo izvedli tradicionalni »slovenski zajtrk« (datum naknadno); prvi teden v februarju pa bomo organizirali »dneve brez mobilnega telefona«.
- Potrebno bo tudi izpeljati en dan na temo ekologija.
- Projekt Zdrava šola nam bo pomagal:
− širiti pomen zdravega življenja med dijaki in zaposlenimi,
− sodelovati z raznimi institucijami, organizacijami in zavodi: NIJZ, ZD Velenje …
− povezovati se s slovenskimi šolami, vključenimi v projektu,
− priti do novih, ustvarjalnih, zanimiv idej za dejavnosti zdravega življenja.
- ČLANI ŠOLSKEGA TIMA: Biserka Ledinšek, Jadranka Golčer, Marjetka Herodež, Jolanda Melanšek, Tea Selič, Mojca Ošep, Nada Pirnat, Urška Koletnik, Alenka Meža. Vodja: Simona Diklič.
Projekt KATARINA


Projekt bo omogočil, da bo vsak dijak deležen temeljnih znanj računalništva in informatike in pridobivanja dragocenih znanj in veščin na področju digitalne tehnologije ter spodbujal njihov strokovni razvoj. Vključitev v projekt bo dijakom prinesla številne priložnosti za učenje, sodelovanje in osebno rast.
V projektu KATARINA smo konzorcijski partner Univerze v Ljubljani, Fakultete za računalništvo in informatiko in smo v lanskem šolskem letu pridobili projekt s strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje z namenom celovitega razvoja digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike. V projekt so vključeni dijaki programa elektrotehnik in tehnik mehatronike.
Za dijake prvih letnikov (1. ET in 1. TM) bomo izvedli 24 dodatnih ur s področja Algoritmov in programiranja. Dijaki bodo spoznavali programiranje na sistemu Arduino, ob tem pa bo vsak prejel osnovni komplet sistema za praktično delo.
Za dijake drugih letnikov (2. ET in 2. TM) bomo izvedli 24 dodatnih ur s področja Omrežja in internet.
Za dijake tretjih letnikov (3. ET in 3. TM) bomo izvedli 24 dodatnih ur s področja Podatki in analiza.
Poleg omenjenega načrtujemo tudi strokovno ekskurzijo v Tehnopark Celje ter podjetje BRASS d. o. o., kar bo dodatna priložnost za obogatitev njihovega znanja.
Koordinator projekta je mag. Simon Muha.
Financer: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU prek nacionalnega Načrta za okrevanje in odpornost
Vrednost: 900.000,00 €
Trajanje: 1. 9. 2023 – 30. 6. 2026
VR4EMPATHY
Projekt je namenjen uporabi navidezne resničnosti za vključujočo in k dejanjem usmerjeno empatijo v šolah.
Sodelujoči partnerji so iz Grčije, Portugalske, Danske in Slovenije.
Cilji projekta so zasnovati, preizkusiti in nadgraditi inovativne rešitve, ki bodo spodbujale ozaveščeno uporabo tehnologij navidezne resničnosti pri poučevanju različnih predmetov za razvoj kognitivne empatije in izboljšane učne izkušnje v srednjih šolah. Zato so v projekt vključeni učitelji različnih strokovnih področij (zgod. Ana Cerar, mat. Jadranka Golčer. ang. Beti Tomic, rač. Samo Železnik, slo. Nataša Meh Peer)
Rezultat projekta bodo priporočila in oblikovani načrti (izobrazbeni viri) za poučevanje VR tehnologije in usposabljanje učiteljev za njeno uporabo pri pouku in vzpostavitev EDTech mreže.
V Sloveniji so partnerji in oblikovalci MIV in TeoF, sodelujoče šole pa: Srednja ekonomska šola Maribor, Kmetijska šola Grm in biotehniška gimnazija Novo mesto in Elektro in računalniška šola ŠCV.
Koordinatorica na ERŠ je dr. Nataša Meh Peer.