Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju (PC VIZ)
V lanskem letu smo se priključili slovenskemu projektu Centra za poklicno izobraževanje in partnerjev, v katerem sodeluje 15 slovenskih srednjih šol. Pridružili smo se, saj si želimo našo trajnostno naravnanost še nadgrajevati in jo še bolj razširjati tako med učitelje kot tudi dijake. To smo tudi storili s predavanji priznanih strokovnjakov, ki se ukvarjajo s to problematiko, tako za učitelje, kot za dijake. (predaval nam je dr. Matej Ogrin).
K projektu smo povabili sodelavce, ki že ali pa še bodo v svoj pouk uvajali teme trajnostnega razvoja, z namenom, da s svojimi primeri dobrih praks seznanijo še druge sodelujoče v projektu in jih morebiti navdušijo, da tudi oni vključijo v svoj kurikul te teme.
Za začetek smo našo novo učilnico, ki je že sama po sebi trajnostno naravnana, z nekaj sredstvi, ki smo jih dobili iz projekta nadgradili z obnovljenimi rabljenimi prenosnimi računalniki. Prav tako urejamo kotiček za dijake – za druženje, sestankovanje.
Letošnjim dijakom prvih letnikov bomo podarili stekleničke za vodo.
Namen tega projekta je torej v prihodnosti v kurikule vključiti teme trajnostnega razvoja.
Koordinatorica projekta je dr. Nataša Meh Peer.
Digitrajni učitelj
Digitrajni učitelj je inovativni projekt, ki dviguje kompetentnost strokovnih delavcev v izobraževanju na področjih digitalne, trajnostne in finančne pismenosti ter vzpostavlja aktivne samoučeče se skupnosti. Projekt sofinancirata Republika Slovenija v okviru Ministrstva za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija v okviru inštrumenta NextGenerationEU, Mehanizma za okrevanje in odpornost. Projekt poteka med leti 2022-2026, na nivoju Slovenije je potrebno usposobiti 20.000 strokovnih in vodstvenih delavcev, ki so v teh letih vključeni v 13 izobraževalnih dni: 11 dni za digitalne kompetence, 1 dan za finančno pismenost in 1 dan za trajnostni razvoj. Projekt vodi Rokus Klett in Konzorcij šolskih centrov skupaj s partnerji v projektu.
Elektro in računalniška šola je pristopila k sodelovanju v projektu. Kazalnik, ki ga moramo doseči v šol. letu 2023/24 je, da se vključi vsaj 60 % kolektiva. Do konca koledarskega leta se bodo izvedli 3 dnevi izobraževanj in do konca šol. leta 2023/24 mora biti izvedenih skupaj 6 izobraževalnih dni. Vsaj 40 % vsebin moramo izvesti na daljavo.
Cilj projekta je, da zagotovimo dvig digitalnih kompetenc, kompetenc za trajnostni razvoj in finančne pismenosti pri strokovnih delavcih.
Developing Artificial Intelligence Curriculum adapted to European High Schools (program Erasmus+, KA2 – strateška partnerstva)
Projekt, ki smo ga pridobili v novembru 2022, je triletni in se zavzema za razvoj novega kurikula na področju umetne inteligence, dvig kompetenc učiteljev in dijakov in bo nadgradil področje robotike in programiranja. Dijaki bodo vsebine povezane z UI kot del strokovnih modulov spoznavali v 1., 2. in 3. letniku programa tehnik računalništva.
Moduli, ki jih v aktualnem projektu želimo implementirati za strokovne šole s programom računalništva so fokusirani na 3 glavna področja UI: računalniški vid (Fakulteta za računalništvo in informatiko iz Ljubljane in ERŠ), robotika (Fakulteta Mino in srednja tehnična šola iz Guimareisha na Portugalskem) ter internet stvari (Fakulteta iz Corune in srednja tehniška šola iz Corune, v Španiji). S temi znanji bodo dijaki uspešnejši na trgu dela, v industriji 5.0, pri delu s pametnim okoljem, avtonomnimi vozili … Z vajami bodo izboljšali svoje sposobnosti in znanje o UI in s tem pripomogli tudi k inovacijam v strokovnem tehničnem izobraževanju v Evropi.
Na mednarodnih srečanjih bodo dijaki pod mentorstvom učiteljev izvajali testne učne ure. V lanskem šolskem letu je bilo mednarodno srečanje dijakov in učiteljev pri nas na ERŠ.
Kot rezultati bodo nastali: priročnik za poučevanje naprednih sistemov umetne inteligence, priročnik za učitelje s praktičnimi vajami za delo dijakov in uporabniška knjižnica z bazami podatkov.
V projekt sta vključena dr. Nataša Meh Peer in Gregor Hrastnik.
MOTIV-e (Methods, tools and resources for effcient and engaging ICT enhanced teaching within VET), Erasmus+, KA2: strateška partnerstva
Ime projekta: Metode, orodja in viri za učinkovito poučevanje z okrepljeno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo v poklicnem in strokovnem šolstvu
Trajanje projekta: september 2020 – avgust 2023.
Cilji projekta so omogočiti učiteljem enostaven dostop do XR (razširjena rsničnost) učnih gradiv, dodatno usposobiti učitelje za izdelavo XR učnih gradiv in t.i. panoram ter vzpostavitev VR (navidezna resničnost) didaktičnega centra z vso potrebno opremo.
Nosilec projekta je KOMAG Inštitut za rudarsko tehnologijo, Gliwice, Poljska, partnerske organizacije so Tehnična šola za turizem in kreativno industrijo, Riga, Latvija, Poklicni avtoservisni izobraževalni center Boro Petruševski, Skopje, Severna Makedonija in Šolski center Velenje iz Slovenije.
Za več informacij obiščite spletno stran projekta – motiv-e.eu
SLEVET (Student-driven Leadership Skills Development Programme in VET Schools); Erasmus+, KA2: šolska partnerstva
Trajanje projekta: do 31. 8. 2020. Vodja projekta: Miran Papež.
V okviru projekta bomo izvedli posebni program za mlade (Student-driven Leadership Skills Development Programme) z namenom razvijanja vodstvenih ter podjetniških znanj dijakov na strokovnih šolah.
V šolskem letu 2019/2020 bodo starejši dijaki po načelu medsebojne pomoči mlajšim dijakom (dijakom prvih letnikov) izvedli 14 praktičnih delavnic za razvoj potencialov na področju komunikacijskih spretnosti, timskega dela, veščin reševanja problemov, sposobnosti načrtovanja in organizacije, proaktivnega pristopa in sprejemanja iniciative ter obvladovanja stresa, prav tako bodo med delavnicami bogatili znanje iz slovenščine, angleškega jezika in matematike. Med delavnicami bodo vključeni dijaki spoznali, na kakšen način je mogoče s praktičnimi nalogami iz vsakdanjega življenja razvijati ključne kompetence in vodstvene sposobnosti ter obenem delovati v dobro šole in lokalne skupnosti.
Nosilec projekta je Regijski center za poklicno izobraževanje Panevezys, Litva, partnerske organizacije so Nacionalna šola za management Sofija, Bolgarija, Turistična šola Kuldiga, Latvija, Nacionalna gimnazija za finance, Sofija, Bolgarija, Šolski center Velenje, Slovenija, podjetje Bridging to the future, Birmingham, Velika Britanija.
Več informacij na: https://slevet1.wixsite.com/slevet