Področje: tehniške vede
Šola: ŠCV, Elektro in računalniška šola
Avtorji: Luka Verbuč, Jernej Blažič
Mentorji: Maja Gačnik, Peter Vrčkovnik
Robotika se je v zadnjih desetletjih utrdila v številnih industrijskih procesih kot nepogrešljiv del moderne, ekonomične in človeku prijazne tehnologije. Brez robotskih manipulatorjev si ne znamo več predstavljati varjenja, sestavljanja, skladiščenja …
V raziskovalni nalogi želiva, da v pogon spraviva na videz dve popolnoma različni robotski roki. Prvo robotsko roko bova izdelala sama, in sicer jo bova sestavila iz kompleta Lego Mindstorms. Drugo robotsko roko pa sva dobila v šoli in gre za profesionalno robotsko roko, ki se uporablja v industriji.
Za obe robotski roki bova pripravila ročno in avtomatsko krmilje. Oba programa bova primerjala in poizkušala ugotoviti, ali se da s pomočjo »igrače« Lego Mindstorms naučiti programirati tudi pravo robotsko roko.
Kot preizkus bova obe roke premikala od točke, ki jo bova določila na drugo točko. Na koncu pa bova naredila analizo ter preverila, če se lahko roka, ki je sestavljena iz kock, primerja s profesionalno roko. Programska jezika za programiranje rok sta si oblikovno zelo podobna, na podlagi tega bova ugotovila, v katerem jeziku je lažje narediti program za določeno robotsko roko in ali je en program nadgradnja drugega. Za programiranje realne robotske roke bova uporabila programski jezik BASCOM AVR, za programiranje lego robotske roke pa programski jezik C++.
Iz te raziskovalne naloge pa se bova tudi veliko naučila, saj se robotika uporablja skoraj na vsakem koraku, in to znanje, ki ga bova pridobila, nama bo prišlo še kako prav.